7. neslinden itibaren ülkemizde, Sakarya’daki fabrikasında üretilen Toyota Corolla, 12. nesliyle karşımızda. Hem de bu sefer yeni çağa ayak uydurarak hybrid -yani aynı anda hem benzinli hem elektrikli- motor seçeneğiyle. Toyota’nın son yıllardaki hybrid atılımı, mevcut her modelin en az bir hybrid seçeneğinin bulunması hedefiyle yola çıkmıştı ve 2021 itibarıyla bunu başarmış görünüyor. İlk bakışta Toyota Corolla Hybrid modelinin risk almayan temiz hatlara sahip tasarımı, önceki kasasından çağı yakalayan LED farlarına eşlik eden keskin hatlı modern ön görünümüyle ayrılıyor. Aks mesafesi sebebiyle aynı kalan aracın toplam uzunluğu yalnızca 1 cm daha uzun. Hatchback ve sedan olmak üzere iki ayrı kasa tipiyle satışa sunulan Toyota Corolla Hybrid’in tek motor seçeneği var. 1.8 litre büyüklüğündeki sıralı dört silindirli atmosferik benzinli motor 53 kW gücünde bir elektrik motoruyla birlikte çalışarak toplam 121 beygirlik gücü elektronik kontrollü sürekli değişken bir şanzıman (e-CVT) aracılığıyla ön tekerlere aktarıyor. Tabii motoru her ne kadar hacimli olsa da araç atmosferik -yani turbodan yoksun- olması sebebiyle performanslı bir sürüşe pek izin vermiyor. Ne de olsa hybrid araçlarda motorun görevi mümkün olduğunca elektrik motorunu şarj etmek. Fakat yine de mod seçeneklerinden sport moda aldığınızda CVT şanzıman motoru 3000 devirlerde tutarak ara hızlanmalarda yardımcı oluyor ve bu sırada normalde pek duymayacağınız motor sesini de fazlasıyla duyuyorsunuz. Hybrid demişken yakıt tüketiminden bahsetmemek olmaz. Kullanım şeklinize göre oldukça değişmekle birlikte, Toyota Hybrid 100 km’de ortalama 5-5.3 litre civarı benzin tüketiyor. Fakat özellikle dur-kalklar yüzünden kabusa dönen şehir içi tüketimi burada elektrikli motorun varlığıyla korkulacak bir durum olmaktan çıkıyor ve tüketim daha da düşerek 4 litre/100 km seviyelerine iniyor ve yüzleri güldürüyor. Tabii gaza biraz oturmak isterseniz elektrikli motorun ve ekstra akünün de varlığı ile 1.5 tona yaklaşan bir ağırlığa 142 nm’lik torkun yetmemesi sebebiyle 9-10 litreleri yakalamak mümkün. Ancak elbette ki hybrid aracın amacı da, iddiası da bu değil.

Geniş, Konforlu ve Kullanışlı Tasarım

Kullanışlılığa gelirsek, Hybrid Toyota 470 litrelik bagaj hacmi ile sınıfının ortalamasının altında kalmıyor. Arka kapılar ve koltuk cepleri de dahil olmak üzere pek çok saklama gözü bulunuyor. Özellikle torpido bölmesi oldukça geniş. Burada bir tek orta kol dayanağı boyut olarak biraz yetersiz kalsa da o bölümün hemen altında hibrit sisteminin aküsü olduğu için affediyoruz. Ayrıca orta kol dayanağının içinde USB ve 12v priz girişi, hatta en üst pakette vites kolunun önünde kablosuz şarj bölmesi bulunuyor.

Paket Seçenekleriyle Sınıfının En İddialısı

Corolla Hybrid’in Dream, Flame ve Passion olmak üzere üç ayrı donanım seviyesine ek olarak bir de X-Pack adı verilen opsiyonel donanım paketi bulunuyor. En boş paket olan Dream’de anahtarsız giriş, hız sabitleme, yağmur sensörü, park sensörü gibi ekipmanlar bulunmazken en dolu paket olan Passion’da sunroof, head-up display, 17 inç alaşımlı jantlar standart olarak geliyor. X-Pack’te ise kör nokta uyarısı, geri manevra trafik uyarısı gibi Toyota Safety Sense adı verilen güvenlik ekipmanları bulunuyor. Şu ana kadar Hybrid araba kullanıcı yorumları incelendiğinde belirtilen araç sınıfının en yenisi olmakla birlikte, ekonomik yakıt tüketimi, dikkat çekici tasarımı ve farklı donanım seçenekleriyle uzun süre gündemden düşmeyecek gibi duruyor. Mayıs 2021 itibarıyla, 2021 model Toyota Hybrid fiyat ve donanım seçenekleri ise aşağıdaki şekildedir:

Versiyon

Tavsiye Edilen Fiyat

Tavsiye Edilen ÖTV Teşvikli Fiyat

Tavsiye Edilen ÖTV Teşvikli Kampanyalı Fiyat

Hybrid Dream

445.700 TL

342.300 TL

329.150 TL

Hybrid Flame

459.400 TL

352.800 TL

339.250 TL

Popüler Yazılar

BİZİ TAKİP EDİN

İçindekiler