Geri

Araçlarda Yakıt Tasarrufu Nasıl Yapılır?

Yakıt tasarrufu motorlu taşıtlarda yer alan yakıt miktarını minimize etmeye ve böylece çok daha uzun mesafeler katedebilmeye imkân tanıyor. Farklı pek çok etkene bağlı bir süreç olan yakıt tasarrufu, özellikle uzun vadede sunduğu avantaj ile de bütçe dostu bir değer ortaya çıkarabiliyor. Peki araçlarda yakıt tasarrufu nasıl yapılır? Hangi yakıt tipinde hangi kriterler mevcut? Kolay bir şekilde yakıttan tasarruf ederek nasıl daha uzun yol gidebilirsiniz? Tüm merak ettiklerinizi içeriğimizde bulabilir ve siz de araçla seyahatte yakıtınızdan tasarruf etmeye başlayabilirsiniz.

Dizele ya da Benzine Göre Yakıt Tasarrufu

Dizel araç yakıt tasarrufu için bilmeniz gereken pek çok püf nokta var. Genellikle benzinli araçlara kıyasla daha düşük yakıt tüketimi gerçekleştirdiği bilinen dizel araçlarda, her şeyden önce lastiklerin yeterince şişkin olup olmadığını kontrol etmenizde yarar var. Yeterli şişkinliğe erişmemiş lastiklere sahip dizel araçlar, çok daha fazla sürtünme yaşayacağından yakıt tüketimini artırabilir. Bunun için lastiklerinizin havasını düzenli olarak kontrol etmenizde yarar var. Dizel araçlarda yakıt tasarrufu için bir diğer önemli işlem araç çalıştığında ısınmasını beklemek. Motor ısındığı zaman aracı hareket ettirmeniz çok daha az yakıt tüketmenizi sağlayacaktır. Ani kalkış ve duruşlarda ya da ayağın gazdan hızlıca çekilmesi esnasında da dizel araçlarda yakıt tüketimi artabiliyor. Bu tür önlemler alarak dizel aracınızda önemli ölçüde tasarruf sağlayabilirsiniz. Benzinli araçlarda yakıt tasarrufu nasıl sağlanır diyorsanız ilk iş benzini sabahın erken ve soğuk saatlerinde almanız olabilir. Benzin soğuk havalarda sıkışan bir madde olduğu için aynı ücrete çok daha fazla benzin satın almanız mümkün olabilir. Aracınıza hız sabitleyici sistem ekletebilir ya da hâlihazırda aracınızın bu özelliğini sıkça kullanabilirsiniz. Motorun soğuk olması da benzinli araçlar için dezavantajdır. Böyle durumlarda yakıt tüketimi artacağı için arabayı durduğu yerde ısıtmak yerine, kalkış esnasında yavaş sürerek motoru ısıtabilir ve yakıt tüketimini azaltabilirsiniz.

Yakıt Tüketimini Etkileyen Faktörler Neler?

Yakıt tasarrufuna etki eden ayarlar çok yönlüdür ve farklı alanlarda kendini gösterebilir. Bu faktörlere dikkat ederek de uzun vadede yakıttan ciddi ölçüde tasarruf edebilirsiniz. Örnek vermek gerekirse: Sürücüden kaynaklı bir dizi neden sıralanabilir. Aracı fazla yükle doldurmak, klimayı yoğun bir şekilde kullanmak, ani kalkış ya da hızlanma yapmak, aracı uygun devir ve uygun viteste kullanmamak sürücü kaynaklıdır. Bunların tamamını birden uygulamak zor gelebilir. Bu gibi durumlarda kademeli kademeli ilerlemek avantajınıza olabilir. Yakıt tüketimi aracın motoru nedeniyle de artabilir. Zamanla kirlenen hava filtresi, bujilerdeki ateşleme problemi, motor yağının eskimesi ya da işlevini kaybetmesi de yakıt tüketimini artırabilir. Son olarak aracın kendisinden kaynaklanan nedenler de vardır. Fren ayarlarındaki bozukluk, yakıt tüketimini ciddi ölçüde artırabilir. Debriyaj balatasındaki problemler, tekerleklerdeki havanın yeterli olmaması araçtan kaynaklanan nedenler olarak gösterilebilir. Tüm bunların birçoğuna düzenli olarak dikkat ettiğiniz takdirde yakıt tasarrufu yapmanız kolaylaşacaktır. Bu faktörleri dikkate alarak yakıt tasarrufu için yapılması gerekenler listenizi oluşturabilir ve kısa sürede daha ekonomik bir sürüşe geçebilirsiniz.

Araçlarda Yakıt Tüketimi Nasıl Hesaplanır?

Yakıt tasarrufu yapmaya başladıktan bir süre sonra hesaplama yaparak da kendinizi test etmeniz mümkün. Yakıt tüketimi hesaplaması yapmak oldukça kolay bir işlemden ibaret. Yakıt tüketimini hesaplamanın en kolay ve klasik yollarından biri akaryakıt şirketinden alınan fişi / fişleri saklamak olacaktır. Bunun içi alınan yakıtın fişinin üzerine aracın kilometresi yazılmalıdır. Bir sonraki yakıt alımına kadar da bu fişi saklayabilir ve ardından bir karşılaştırma yapabilirsiniz. Araçların gösterge panelinde yer alan yol bilgisayarı ile de yakıt tüketiminizi hesaplayabilirsiniz. Yol bilgisayarlarında, araçların yakıt deposu simgesinde genelde 4 çentik yer almakta. Örneğin, ilk yakıt alışverişinde 3 çentik yakıt kullanıldıysa tekrar 3 çentik kullanıldığından emin olunmalıdır. Sonra da katedilen kilometreden ilk kilometre çıkarılır ve toplam harcamaya bölünür. Bu sayede aracın kaç kuruş yakıt tükettiğini görebilirsiniz. Örnek vermek gerekirse: 5000 kilometre ve toplam yakıt harcaması da 500 TL bir sonuç çıkıyorsa kilometre başına 10 kuruş yakıt tüketilmiş demektir. Hesaplamayı yakıt tüketimi hesaplama programlarına da bırakabilirsiniz. Manuel işlemin bir benzerini yapan bu hesaplama programlarına ilgili pek çok web sitesinden ulaşabilirsiniz.

Fabrika Verileri ile Sürücünün Yakıt Tüketimi Neden Farklıdır?

Kimi durumlarda, araçların kataloglarında belirtilen yakıt tüketimi ile sürücünün ulaştığı yakıt tüketimi arasında ciddi farklar oluşabiliyor. Şehir içi yakıt tüketimi, şehir dışı yakıt tüketimi ve ortalama yakıt tüketimi olmak üzere 3 farklı değer hesaplanır ve kataloglarda da genellikle bu veriler sunulur. Gelgelelim, araba markalarının araç katalogları ya da web sitelerinde belirttiği yakıt tüketim değeri, genellikle özel ortamlarda yapılan ölçümlerden meydana gelir. Ayrıca bu gibi ölçümlerde araç içerisinde yalnızca sürücünün bulunması, ağırlığın azalmasını sağladığı için de araç fazladan yakıt harcamaz. Test işlemlerinde deposu tam doldurulmayan araçlardan da farklı yakıt tüketim değerleri ortaya çıkabilir. Dilerseniz, Sixt araç kiralama ile de yakıttan tasarruf yapabileceğiniz ideal bir aracı teslim alabilir, uzun dönem & kısa dönem gibi seçeneklerimizden uygun fiyat avantajı ile yararlanabilirsiniz.

İlgili yazılar

whatsapp